پنل اشاره ای اوپال

 ما میخواهیم شما بدون استرس و تماس از آسانسور استفاده کنید.

شرح پنل اشاره ای آسانسور اوپال

پنل اشاره ای آسانسور اوپال محصولی دانش بنیان و جدید میباشد که به صورت موازی در کنار شاسی های آسانسور قرار گرفته و مانع از هرگونه تماس فیزیکی فرد استفاده کننده با شاسی های آسانسور میگردد. نحوه عملکرد محصول به گونه ایست که با قرار گرفتن انگشت در فاصله ۲ سانتی متری از سطح پنل، طبقه مورد نظرانتخاب و عملیات حرکت آسانسور انجام میشود. این عملکرد از طریق فعال شدن سنسور های مادون قرمز تعبیه شده در محصول انجام میگردد.لازم به ذکر است به دلیل عدم استفاده از قطعات مکانیکی و استفاده از قطعات الکترونیکی مرغوب و انجام مراحل دقیق کنترل کیفی این محصول  دارای عمرمفید بالا میباشد. همچنین با توجه به ویژگی محصول امکان تعمیم آن  در سایر محصولاتی که دارای صفحه کلید میباشند ،با توجه به نیازهای کشور وجود دارد.

هنگام فشردن دکمه‌ی آسانسور از انگشتتان استفاده نکنید.

انتقال ویروس کرونا از طریق تماس دست شایع است چنانچه دستتان را به جسم آلوده بزنید و سپس صورت، دهان، بینی یا چشمتان را لمس کنید ویروس کرونا را عملاً به بدن خود دعوت کرده‌اید. مدت‌زمانی که ویروس کرونا می‌تواند روی اجسام زنده بماند به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله دمای جسم، میزان رطوبت، نوع سطح جسم، اما در دو تحقیق مشخص شده است که ویروس کرونا روی سطوح فلزی و پلاستیکی بیشترین زمان ممکن، یعنی حداکثر تا ۷ روز، دوام می‌آورد.

روش های موثر

بنابراین از دیگر روش های جلوگیری از انتقال ویروس کررونا در آسانسور این است که از لمس دکمه‌ها و درِ آسانسور بپرهیزید، چرا که این سطوح مأمن بسیار خوبی برای این ویروس به شمار می‌آیند. طبق تحقیقی که در ماه می انجام شد در بیمارستانی در ووهان چین حتی ژنوم ویروس کرونا هم روی دکمه‌ی آسانسور یافتند. پس به خاطر بسپارید سطوحی که افراد بسیاری آن‌ها را لمس می‌کنند باید مدام ضدعفونی شوند و یا لااقل باید پس از آنکه چنان سطوحی را لمس کردید دست‌هایتان را بلافاصله ضدعفونی کنید.

  • در ضدعفونی کردن دکمه های آسانسور اگر از مواد اسیدی استفاده کنید قطعا باعث خراب شدن دکمه ها ی آسانسور میشود و اگر از مواد بر پایه الکل استفاده کنید ضمن ایجاد خرابی امکان آتش سوزی نیز دور از انتظار نیست.
disinfect, sanitize, hygiene care. people using alcohol spray on elevator button and frequently touched area for cleaning and disinfection, prevention of germs spreading during infections of COVID-19
  • در صورت استفاده از اجسام دیگر مانند کلید و غیره ضمن آسیب زدن به دکمه ای آسانسور امکان انتقال بیماری ها از طریق جسم واسط نیز وجود دارد.

 

  • در صورت استفاده از دستمال کاغذی یا خلال دندان و .. این بند رعایت شده ولی جمع آوری مواد استفاده شده و کنترل و معدوم سازی زباله ها نیز خود معضل بزرگی است و امکان انتقال آلودگی در تماس با زباله ها نیز وجود دارد. در صورت عدم کنترل زباله های داخل کابین و انباشت دستمال های کاغذی استفاده شده  در ته چاه آسانسور که معمولا روغنی نیز هست با یک بی احتیاطی موجب آتش سوزی میشود و یا جمع شدن زباله ها لای درب ها یا سیل درب ها  موجب خرابی آسانسور  و توقف سرویس دهی گردد.

 پنل اوپال نگهبان سلامت شماست در آسانسور