انتشار ویروس کرونا از سطوح آلوده

آیا ویروس کرونا از طریق دستگیره های در و دکمه های آسانسور گسترش می یابد؟

آنچه شواهد می گوید در اینجا است. جلسات روزانه آیا ویروس کرونا از طریق دستگیره در و شیشه گسترش می یابد … CDC در اوایل این ماه وب سایت “How Covid-19 Spreads” را به روز کرد تا بگوید ویروس کرونا به راحتی از طریق سطوح آلوده پخش نمی شود –

اما احتمال ابتلا به ویروس از یک سطح آلوده چقدر است؟

محتمل نیست ، اما غیرممکن هم نیست. جدید: چک لیست شما برای بازگشایی دفاتر برای کارمندان اداری است وب سایت به روز شده CDC در اوایل این ماه سایت خود را به روز كرد و با انتشار خبری اعلام كرد كه تماس غیرمستقیم از سطح آلوده به ویروس جدید کرونا – معروف به انتقال fomite – راهی بالقوه برای انتشار ویروس کرونا است ، اما برجسته ترین راه آلوده شدن ویروس نیست. 

 “بر اساس داده های حاصل از مطالعات آزمایشگاهی در مورد Covid-19 و آنچه ما در مورد بیماری های تنفسی مشابه می دانیم ، ممکن است یک شخص با لمس یک سطح یا شی که دارای ویروس است و سپس لمس دهان خود ، بتواند به Covid-19 مبتلا شود. CDC گفت ، “بینی ، یا احتمالاً چشم آنها ،” اما تصور نمی شود این روش اصلی انتشار ویروس باشد. ” این تغییر باعث ایجاد سردرگمی در میان مردم شد ، که آنجلا راسموسن ، ویروس شناس در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه پست الکترونیکی کلمبیا ، آن را نگران کننده دانست. راسموسن گفت: “یک مشکل مداوم در این همه گیری فقدان پیام روشن از سوی رهبران دولت است و این یک نمونه تأسف بار دیگر از این روند است.” “این حتی می تواند بر روی بهداشت دست تأثیر سو  بگذارد و باعث عدم رعایت فاصله فیزیکی یا اقدامات بهداشتی دیگر شود.”

کریستن نوردلوند ، سخنگوی CDC ، گفت که آژانس سایت را بر اساس یک بررسی داخلی و “تست قابلیت استفاده” به روز کرد. با این حال ، او گفت ، “زبان انتقال ما تغییر نکرده است” ، افزود: “Covid-19 عمدتا از طریق تماس نزدیک از یک شخص به فرد دیگر گسترش می یابد.”

محتمل ترین روش انتشار ویروس کرونا جدید

Vox گزارش می دهد ، آخرین تحقیقات نشان می دهد که راه اصلی انتشار ویروس کرونا جدید از طریق تماس فرد به فرد در محله های نزدیک است. “موگه سیویک ، پزشک و متخصص ویروس شناسی در دانشگاه دانشگاه” وقتی به وسایل حمل و نقل عمومی ، فضاهای کاری ، رستوران ها نگاه می کنید – مکانهایی که سعی داریم افراد زیادی را در یک فضای محدود کوچک جا دهیم – ویروس های تنفسی در این فضاها به راحتی منتقل میشوند.

” سنت اندروز ، گفت. با این حال ، مطالعات مختلف در مورد آنفلوانزا ، رینوویروس ، ویروس کرونا و سایر میکروب ها نشان داده است که بیماری های تنفسی ، از جمله Covid-19 ، هنوز هم می توانند از طریق سطوح آلوده منتشر شوند.

بنابراین چقدر احتمال دارد که Covid-19 را از یک سطح لمس کنید؟

چگونه ویروس کرونا ویروس جدید از یک سطح پخش می شود تحقیقات نشان داده است که ویروس کرونا می تواند تا سه روز روی سطوح پلاستیکی و فلزی و روی مقوا به مدت 24 ساعت دوام بیاورد. با این حال ، موارد زیادی وجود دارد که فرد پس از برخورد با سطح آلوده Covid-19 بیمار شده است. ابتدا فرد باید به مقدار کافی با ویروس در تماس باشد تا در واقع باعث انتقال عفونت شود. به عنوان مثال ، برای آلوده شدن به ویروس آنفلوانزا ، میلیون ها نسخه از ویروس نیاز است که از سطح به صورت فرد برسد ، اما وقتی ویروس مستقیماً وارد ریه ها می شود ، فقط به چند هزار نسخه نیاز است. اگر شخصی به سطحی با آثار زیادی از ویروس برخورد کند ، مجبور است مقدار کافی از ویروس را گرفته و سپس چشم ، بینی یا دهان خود را لمس کند – به همین دلیل متخصصان بهداشت عمومی می گویند  برای پیشگیری از انتشار ویروس ،شستشوی مکرر بسیار مهم است  و سعی کنیدجلوی برخورد دستان  را  با مکان آلوده بگیرید و از لمس صورت خودداری کنید.

جولیا مارکوس ، اپیدمیولوژی بیماری عفونی و استادیار دانشکده پزشکی هاروارد ، گفت: “یک زنجیره طولانی از حوادث وجود دارد که باید در اثر تماس با مواد غذایی ، نامه ، ظروف برداشت یا سایر سطوح به فرد آلوده شود.” “آخرین مرحله در این زنجیره علیت لمس چشم ، بینی یا دهان با دست آلوده است ، بنابراین بهترین راه برای اطمینان از شکسته شدن زنجیر شستن دست هاست.” گرچه ممکن است به روزرسانی CDC باعث ایجاد برخی سردرگمی های اولیه شود .

ارین برومجی ، ایمونولوژیست مقایسه ای و استاد زیست شناسی در دانشگاه ماساچوست ، دارتموث ، توضیح داد که آژانس در تلاش است تا روشن کند “سطوح لمسی بالا مانند نرده ها و دکمه های درب ، دکمه های آسانسور عامل  اصلی انتقال عفونت در ایالات متحده نیستند. ” با این حال ، برومجی اضافه کرد ، “اما هنوز هم اگر کسی که مبتلا به عفونت است ، روی اشیاء سرفه کند و یا بادست آلوده اشیاء عمومی را لمیس کند و شما آن محل را لمس کنید و با دست چشمان خود را بمالید و یا دست به بینی و دهان خود بزنید – بله ، شما آلوده شده اید“. (Parker-Pope, “Well,” New York Times, 5/28; Resnick, Vox, 5/22; Guarino/Achenbach, Washington Post, 5/21).

 

پیشگیری بهتر از درمان است

در صورتی که هنوز آسانسور خود را ایمن نکرده اید و نیاز به اطلاعات بیشتردارید با ما تماس بگیرید.

تلفن: 09120201209

آیا میدانیدشاسی غیرلمسی اوپال چیست ؟ ( کلیک کنید )

پنل اوپال نگهبان سلامت شماست در آسانسور
بالا