انتقال ویروس کرونا

انتقال غیر مستقیم ویروس کرونا

تحقیق  BMC Public Health درباره انتقال ویروس کرونا از طریق سطوح آلوده.

Chaojun Xie, Hongjun Zhao, Kuibiao Li, Zhoubin Zhang, Xiaoxiao Lu, Huide Peng, Dahu Wang, Jin Chen, Xiao Zhang, Di Wu, Yuzhou Gu, Jun Yuan, Lin Zhang & Jiachun Lu

BMC Public Health volume 20, Article number: 1202 (2020) Cite this article

5432 Accesses

1 Citations

بیش از یک سال از اولین ظهور  ویروس کرونا در 2019 (COVID-19) در ووهان چین می گذرد. با مهاجرت مردم ، این اپیدمی به سرعت در داخل چین و در سراسر جهان گسترش یافته است. با توجه به شدت اپیدمی ، انتقال COVID-19 سزاوار بررسی بیشتر است.

انتقال ویروس کرونا

هدف از مطالعه ما فرضیه های احتمالی انتقال COVID-19(ویروس کرونا) و چگونگی شیوع ویروس در بین دو خوشه خانوادگی را در داخل یک ساختمان مسکونی در گوانگژو ، چین فرض کرده است. مواد و روش ها در یک مطالعه مقطعی ، ما بیماران تأیید شده و ارتباط نزدیک آنها را از 11 ژانویه تا 5 فوریه 2020 در گوانگژو ، چین رصد و ردیابی کردیم ، از جمله 2 مورد خوشه خانوادگی و 61 ساکن در یک ساختمان مسکونی. نمونه های محیطی ساختمان و سواب های گلو از بیماران و از افراد مرتبط با آنها برای SARS-CoV-2 جمع آوری و با واکنش زنجیره ای پلیمراز ترانس کریپتاز معکوس (RT-PCR) در زمان واقعی آزمایش شدند. اطلاعات مربوطه با استفاده از جمع آوری اطلاعات گزارش شد. نتایج در گوانگژو دو مورد خوشه خانوادگی قابل توجه وجود داشت که شامل 3 بیمار تأیید شده (خانواده شماره 1: بیمار A ، B ، C) و 2 بیمار تأیید شده (خانواده شماره 2: بیمار D ، E) بود. هیچ یک از بیماران قبل از شروع علائم با سایر بیماران تأیید شده تماس نداشته اند و فقط بیمار A و بیمار B با قطار در ووهان توقف کوتاهی کردند.

نتایج بررسی

نتایج بازرسی از محیط خانه نشان داد که دستگیره درب خانواده شماره 1 از COVID-19 مثبت است. تماس نزدیک 5 بیمار همگی از نظر ویروس کرونا (COVID-19) و از نظر سلامتی منفی بودند و بنابراین پس از 14 روز قرنطینه رسمی و مشاهده پزشکی آزاد شدند. سرانجام ، با توجه به بررسی ردیابی از طریق استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها ، ما یک ارتباط اپیدمیولوژیک بین خانواده شماره 1 و خانواده شماره 2 پیدا کردیم ، که در آن بیمار D (خانواده شماره 2) از طریق لمس یک دکمه آسانسور آلوده به  ویروس از بیمار A (خانواده شماره 1) در همان روز آلوده شده است.

انتقال ویروس کرونا از طریق لمس دکمه آسانسور

نتیجه گیری

ویروس های شخص آلوده  در بیماران تایید شده می تواند باعث آلودگی محیط و مکان های عمومی شود و ویروس می تواند برای مدتی (بر اساس جنس و دما) روی سطح اجسام زنده بماند. بنابراین ، علاوه بر انتقال قطره ای مرسوم ، انتقال تماس غیرمستقیم مانند انتقال آلودگی از دست آلوده شده به ویروس از طریق دهان وبینی و چشم نیز وجود دارد که نقش مهمی در گسترش ویروس در جامعه دارد.

منبع :BMC Public Health

 

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

تلفن: 09120201209

آیا میدانیدشاسی غیرلمسی اوپال چیست ؟ ( کلیک کنید )

پنل اوپال نگهبان سلامت شماست در آسانسور
بالا